Cine ne protejează de atacurile cibernetice?
Creștere de 18% a numărului atacurilor cibernetice asupra companiilor și administrațiilor publice din mai multe industrii din România, peste 75.000.000 de evenimente de securitate cibernetică la nivel național și un deficit de peste 347.000 de specialiști în Europa sunt cifre pentru
Capital Filles
Programul Capital Filles a fost creat în anul 2012 la inițiativa Grupului Orange, în parteneriat cu Ministerul Educației, Ambasada Franței, Institutul Francez, Camera Franceză de Comerț și Industrie în România și cu sprijinul companiilor franceze ce își desfășoară activitatea în România.
Scopul inițiativei este de a sprijini eleve înscrise la filiere tehnologice, profesionale și toretice, care provin din medii vulnerabile, în alegerea unei cariere, prin exemplul mentorilor, angajate ale companiilor partenere care se oferă voluntare.
Cum se desfășoară programul:
Proiectul este structurat în activități colective (workshopuri tematice despre carieră cu grupuri de eleve, forum de dezbateri și activități educaționale) și în activități individuale.
Activitățile colective sunt organizate de coordonatorul de proiect, în timp ce activitățile individuale se stabilesc de mentor, de comun acord cu eleva, online și offline, în timpul programului de lucru, pe subiecte ce vizează alegerea profesională a elevei (în medie - 4 întâlniri/an).
Care este rolul unui mentor:
- Să dea un exemplu: mentorul, prin informatiile despre carieră sau profesie pe care le împărtășește beneficiarelor, are rolul de a deschide noi perspective.
- Să informeze: prin exemplificarea activității sale, mentorul oferă elevelor perspectiva de ce înseamnă un job într-o companie multinațională.
- Să dezvolte încrederea: poate unul dintre cele mai importante roluri ale unui mentor este acela de la ajuta pe tinerele participante în program să capete încredere în propriile forțe și să creioneze ambiții pentru viitorul profesional.
- Să ghideze: orice început este mai ușor atunci când ai lângă tine o persoană care te poate ajuta să îți alegi stagiile de practică, ori cele de formare profesională potrivite.
Mai multe detalii despre program aici.
Opiniile participanților:
Bianca, elevă în clasa a 12a, liceul AD Xenopol:
„Mă bucur că fac parte din proiectul Capital Filles, deoarece mi-a oferit șansa să văd ce înseamnă să lucrezi la o multinațională, cât de uniți sunt colegii între ei și pasiunea cu care își desfășoară meseria. Am fost foarte norocoasă să am un mentor înțelegător care îmi ascultă toate ideile, mă sprijină și mă ajută în găsirea unei facultăți care să mi se potrivească. Astfel, în cadrul acestui proiect am câștigat o prietenă.”
Catalina Ioja, mentoră Capital Filles:
“M-am hotărât să mă implic în proiectul Capital Filles pentru că de-a lungul timpului am constatat importanța unui mentor în luarea deciziilor importante pe plan profesional. Realizând că nu mă voi putea revanșa niciodată în același mod față de cei care m-au ghidat pe mine, acest proiect mi-a oferit posibilitatea să dau mai departe ceea ce și eu am primit. Este al doilea an în care m–am implicat ca mentor în Capital Filles și am avut astfel ocazia să cunosc două eleve extraordinare. Bianca era clasa a XI-a la un liceu economic când ne-am cunoscut. Mi-a plăcut mult ambiția ei de a învăța, de a fi mereu prima și de a se implica în activități extracuriculare. Totuși, la acea vreme, era puțin nehotărâtă cu privire la facultatea pe care sa o aleagă. Împreună, am discutat și am încercat să îi dau sfaturi cât mai obiective și potrivite cu ceea ce îi place. După vacanța de vară, când a început clasa a XII-a a venit la mine și mi-a spus că s-a hotarât și că sfaturile mele i-au fost de un real ajutor. De cele mai multe ori, lucruri simple cum ar fi împărtășirea experienței personale sau acordarea câtorva ore de-a lungul unui an pentru a asculta un elev cu dileme, pot face diferența. După părerea mea, timpul este cel mai prețios dar pe care îl poți oferi cuiva.”