CEAE fizica și chimia altfel

6375 beneficiari

Lecții practice pentru mâine

„La ora de chimie, fiecare dintre noi este propriul său profesor. Investigăm, descoperim și ne explicăm singuri utilizând multe metode captivante, inovative, ce te fac să te simți (cel puţin pe mine) ca un mic Sherlock Holmes ce încearcă să descopere cheia misterului. Ne folosim mintea mult mai mult decât atunci când profesorul ne-ar oferi „pe tavă” explicaţia, consolidându-ne capacitatea de a pune sub semnul întrebării ceea ce vedem în viata de zi cu zi. Metodele pe care le folosim ne captează atenția, ne stârnesc curiozitatea mult mai mult decât atunci când memoram ceea ce a fost mai întâi pe tablă, apoi în caietele noastre. Vin cu mare drag la ora de chimie, și nu doar eu, toţi colegii mei, pe care îi fascinează metodele de lucru şi ceea ce facem noi la oră. Şcoala din România ar deveni mult atrăgătoare şi, de ce nu, fascinantă, dacă s-ar aplica aceste metode de lucru şi la alte materii, nu doar la ştiințe.”

elev Mario Pican

„Țelul meu era să predau punându-le în față câte un proiect practic, cu materiale la îndemână, dându-le idei unde să caute informații pe internet. Voiam să îi fac pe ei să caute informații, să se obișnuiască să caute surse, să știe ce fel de informații să găsească și cum să le utilizeze, dar astfel încât să le stimulez curiozitatea și să fie încântați de munca lor. Și am observat, în timp, că prinde acest stil la elevi, devin mult mai interesați, mai creativi, capătă curaj să pună întrebări, se sfătuiesc unii cu ceilalți și învață să lucreze în echipă și devin mult mai activi și mai interesați. Ce m-a încurajat a fost că începuseră să mă caute elevii, să îmi pună întrebări. Am zis: Da, ăsta e stilul în care trebuie să continui.”

Laurențiu Marin Badea,
profesor de fizică Liceul Sanitar „Antim Ivireanu” din Râmnicu Vâlcea și formator
în cadrul programului „Fizica Altfel” .

Susține proiectele care ajută copiii să învețe!

Orange crede în importanța educației STEM (axată pe Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică) pentru un „mâine” digitalizat. De aceea susține Centrul de Evaluare și Analize Educaționale în programele menite să „cultive cercetarea, investigația și experimentul în sistemul de educație, îndrumându-i pe profesorii de științe să-și schimbe modul de a lucra cu elevii și arătându-le decidenților că abilitățile pe care un nou mod de predare le dezvoltă sunt cu adevărat în beneficiul copiilor”.

Unul dintre proiectele CEAE în care Orange a decis să investească este „Profesori Altfel”. Obiectivul acestuia este „upgrade-ul” profesorilor defensivi și refractari la nou, neîncrezători în capacitatea de adaptare la nevoile actualelor generații, care se ascund în metode de predare depășite, pentru a crea o comunitate de profesori cu noi abilități:

  • Flexibilitate, pentru a ști cum să-și adapteze stilul de predare pe măsură ce elevii asimilează competențele urmărite de programe;
  • Asumarea rolului de facilitator, încurajându-i pe elevi să învețe împreună între ei și să-l consulte pe profesor doar în momentele când au nevoie de ajutor;
  • Viziune, pentru a oferi elevilor șansa să se pregătească pentru o lume complexă, într-o uriașă viteză de schimbare.

Vrei să devii „Profesor Altfel”? Ia legătura cu Centrul de Evaluare și Analize Educaționale și înscrie-te în proiect.